سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی و چاپ کارت پرسنلی

 

 

 طراحی و چاپ کارت پرسنلی 

 


 

 کارت پرسنلی 

کارت های پرسنلی از جنس کارت های پی وی سی PVC تولید می گردند. کارت های پرسنلی را می توان بر روی انواع کارت های پی وی سی pvc  از قبیل کارت پی وی سی ساده ، کارت پی وی سی هوشمند مایفر با حافظه های متفاوت 1k و 4k و همچنین کارت پی وی سی مغناطیسی چاپ نمود.

 طراحی کارت پرسنلی 

کارت های پرسنلی کاملا به صورت شخصی سازی طراحی می شوند. چاپ کارت های پرسنلی از مهمترین نمونه های چاپ در صنعت چاپ کارت های پی وی سی محسوب می گردد. بهتراست برای طراحی کارت پرسنلی از خصوصیات اوراق اداری و حال و هوای آن بهره مند شد.


 ابعاد کارت پرسنلی 

معمولا کارت های پرسنلی در ابعاد استاندارد کارت ویزیت بزرگ یعنی در حدود 5/4×8/5 سانتیمتر تولید می نمایند. در طراحی کارت پرسنلی باید در نظر داشت که اندازه ی قلم از 12 پوینت بیشتر باشد، همچنین در طراحی کارت پرسنلی نباید از 2 یا 3 نوع فونت بیشتر استفاده نمود. لازم به ذکر است که همان 2 یا 3 نوع نیز می بایست با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

 چاپ کارت پرسنلی 

چاپ کارت های پرسنلی بر اساس نیاز سازمان ها به صورت تک رو و دورو انجام می گیرد. چاپ کارت پرسنلی به صورت هوشمند یا مغناطیسی می باشد. جهت چاپ کارت هوشمند پرسنلی باید از جنس ‌هایی که دارای دوام بیشتری هستند استفاده نمود تا ماندگاری بالایی داشته باشند و با گذشت زمان به‌ راحتی از بین نروند. PVC و کامپوزیت از جنس های مناسب جهت چاپ کارت پرسنلی می باشند، که جهت مصارف با طول عمر بالا کاربرد دارند. چنانچه استفاده ی طولانی مدت از کارت پرسنلی ضروری نیست، می ‌توان از کاغذ با گراماژ gr250، gr300 و یا gr350 نیز برای چاپ آن استفاده نمود. پس از چاپ کارت پرسنلی هم برای مرحله تکمیلی بهتر است از روش‌ پوشش سلفون مات یا براق، یووی مات یا براق و لمینیت مات یا براق استفاده شود. این کار باعث می شود کیفیت کارت پرسنلی زیاد شود و استحکام آن نیز افزایش یابد.